Campagne 2010

Ook in 2010- richtte de campagne zich naar twee groepen: de individuele consumenten en de zelfstandigen / KMO. De eerste groep, het grote publiek, is een zeer uitgebreide en diverse groep. Iedereen heeft op een bepaald ogenblik nood aan een verzekering. De tweede groep, zelfstandigen en kleine & middelgrote ondernemingen, werden aangesproken via media welke in het bijzonder naar hen gericht is: professionele vakbladen. Communicatiemiddelen - de beelden, radio en tv en media - werden elke keer geselecteerd rekening houdend met de doelgroep. We kunnen immers niet iedereen op dezelfde manier bereiken met een zelfde boodschap. Maar steeds werd benadrukt dat een makelaar die het BROCOM label draagt onafhankelijk is. en daardoor altijd aangepaste diensten levert. De onderstaande tabel toont duidelijk dat de promotiecampagne voor de BROCOM- makelaar zichtbaar gespreid werd over de volle 12 maanden 2010.

De boodschap aan de consumenten vertaald in beelden

‘Het label geeft aan klanten van een Brocom-makelaar de garantie van onafhankelijk advies over verzekeringen.’ De makelaars kunnen inderdaad vrij kiezen uit het verzekeringsaanbod van verschillende maatschappijen. Ze selecteren altijd de betere oplossing, goede prijs/kwaliteit verhouding en op maat van de persoonlijke situatie van de cliënt. De Brocom-makelaar is een partner die nooit aan één maatschappij gebonden is en kan dus altijd een verzekering aanbieden die het beste past bij de klant.

De nationale billboardcampagne 20m² en 8m² januari 2010

In januari 2010 voerden we over 570 panelen een nationale affichagecampagne. Het doel: Brocom-makelaars blijven promoten via media met grote visibiliteit gericht naar het groot publiek, ongeacht de leeftijd. Affiches groot formaat hebben verschillende voordelen:

  • De posters trekken meestal de aandacht van veel mensen en bereiken dus een brede doelgroep
  • De gevoerde slogans zijn kort en direct

Voor deze campagne werd een nieuw beeld ontwikkeld om de onafhankelijkheid van de makelaar nog méér te benadrukken ten opzichte van andere distributiekanalen in verzekeringen. De verzekeringen en het advies errond “zijn bevrijd” - gebroken ketting - nét dankzij de Brocom-makelaar.

De gigantische poster BROCOM - maart 2010

BROCOM is altijd op zoek is naar originele promotie georiënteerd groot publiek. Ditmaal kozen we voor deze indrukwekkende oplossing: gigantische posters op gevelsteigers.

De actie "Onderlegger BROCOM" - april 2010

Naast de traditionele media, zoals pers, radio, televisie en billboards, wilde BROCOM consumenten aan tafel verrassen met behulp van een onderlegger en een lichte variatie op het ontwerp.

Meer dan 500.000 tafelmatjes werden in restaurants geplaatst in het volle zicht van de ‘etende consument’ in + / - 450 horecagelegenheden voornamelijk in de steden en in een evenwichtige verdeling tussen de provincies.

Promotie campagne - Affiches voor uw bureel

Affiches voor uw kantoor zijn van essentieel belang om de BROCOM campagne ook in uw eigen omgeving te verlengen. U zal op die manier in uw eigen streek herkend worden door de consument aan de hand van dezelfde beelden en campagnes van de nationale campagne.

De publireportages – januari 2010 – juni 2010

Elke 2e zaterdag van de maand publiceert BROCOM publireportages in Het Laatste Nieuws. In een voor de consument verstaanbare taal worden verzekeringspolissen en –dekkingen toegelicht, steeds met duidelijke verwijzing naar de makelaar voor een oplossing op maat of een meer gedetailleerde uiteg.

Sinds de lancering van het IBP project in juni, worden ze ook opgenomen in de IBP catalogus en zijn dus beschikbaar voor makelaars die eenvoudige en nuttige informatie op hun website willen integreren.

Het project IBP – Internet Broker Project – juni 2010

Het IBP project begon in juni 2008 in samenwerking met de federaties, verzekeringsmaatschappijen en Portima, gecoördineerd door BROCOM. Deze sectorale acteurs hadden inderdaad een vertraging in de aanwezigheid van de makelaars op het internet vastgesteld, terwijl de consument steeds vaker dit instrument gebruikt om informatie te zoeken of zijn bemiddelaar te contacteren. Tijdens de roadshow van 16 juni 2010 werd een specifieke oplossing voorgesteld om in deze strategische behoefte te voorzien...

  • Een IBP site voor elke Brocom-makelaar, gratis testbaar tot 28/02/2011
  • Een gratis IBP catalogus met elektronische informatie van de maatschappijen (banners, product informatie, algemene voorwaarden, mini-sites,..)

Actie Guerilla – juli 2010

Een actie "guerilla marketing " om de voetgangers aan te spreken en de Brocom-makelaars te promoveren werd ingezet in de steden Bergen, Blankenbergen, Brugge, Brussel, Charleroi, Gent, Knokke, Kortrijk, Leuven, Luik, Middelkerke, Moeskroen, Namen, Nieuwpoort, Oostende. Kettingen, geïsoleerde fietswielen werden samen met visuele borden en postercampagnes op diverse, hoge trafiek locaties gehangen om, op een ludieke wijze, de aandacht op de BROCOM slogan te trekken.

Conclusie

De promotiecampagne van de Brocom-makelaars werd, zoals gepland, in een verscheidenheid van media uitgezet gedurende heel 2010. Met als doel een groot aantal consumenten te bereiken zowel personen of zelfstandigen / KMO's.

Het visueel beeld evolueerde naar eenvoud en duidelijkheid om twee grote reclamecampagnes en 20 m2 & 8m2 (december 2009 en januari 2010) nog doeltreffender te maken. Elke keer werden natuurlijk bijbehorende posters verstuurd naar elke Brocom- partner.

Elke visuele promotiecampagne omvat het visitekaartje Brocom. De Brocom-makelaars en Brocom-maatschappijen worden ook met die promotiecampagne geïdentificeerd door het integreren van dezelfde kaart in hun communicatie naar de eind-klant.

Ten slotte, heeft het IBP Project - de sectorale oplossing voor een grotere aanwezigheid van de makelaars op het internet - een duidelijke start genomen en is het sedert 16 juni 2010 een groeiend succes.