Campagne 2009

In 2009 maakte Brocom nog meer promotie met nieuwe advertenties in de geschreven pers, doelgroepgerichte campagnes voor particulieren en zelfstandigen/KMO’s en meer dan ooit een duidelijke mediamix.

Nieuwe advertenties in de geschreven pers

Samen met reclameagentschap DM&S ontwierp Brocom nieuwe advertenties die de voordelen van de onafhankelijke makelaar meer dan ooit duidelijk benadrukten. Ze verschenen als losse bijlagen die men kan openen maar ook als gewone advertenties.

Na 2 jaar intensieve promotiecampagne, maar voornamelijk radio, heeft Brocom gedacht de 30" radioboodschap –die overigens ook hernomen wordt in 2009- duidelijk inhoudelijk te ondersteunen naar de consument door een opmerkelijke brochure.

Op de brochure staan vooraan 2 heren, in benarde positie, met hun rug verbonden en de vraag “Liever ongebonden verzekeringsadvies?” Eénmaal de brochure geopend, verschijnt, in een frisse lay-out, de slogan “Kies voor vrijheid. Vertrouw op de Brocom-makelaar”. De voordelen van een makelaar staan ernaast in vlot leesbare tekst uitgelegd en op de achterzijde staat een verwijzing naar de zoekmotor van Brocom.

De basisadvertentie herneemt de 2 heren die deze keer verbonden zijn via hun das, en de vraag “Liever ongebonden verzekeringsadvies?” De voordelen van de Brocom-makelaar staan op dezelfde pagina onderaan in een kader.

Download de afbeeldingen voor uw eigen website of promotieacties.

De brochure verscheen in juni als bijlage met 369.240 exemplaren in Het Laatste Nieuws, 297.700 in het Nieuwsblad en 290.700 in Humo. Dat najaar kregen ook De Gazet van Antwerpen (138.500 ex) en Het Belang van Limburg (121.400 ex.) de bijlagen. De basisadvertenties verschenen in mei, september en november in De Zondag en in juni, september en november in Metro.

Doelgroepgerichte campagnes

Daar waar de Brocom-promotiecampagnes zich vroeger voornamelijk toespitsten op particulieren, richtten ze zich ook naar zelfstandigen en KMO’s. Deze advertenties waren eveneens gewone A4’s of A5’s maar met licht aangepaste boodschap voor de ondernemer. Ze verschenen in mei, juni, september, oktober en november in de vakbladen KMO/PME, ZO Magazine, De Standaard Magazine en De Vlaamse Ondernemer.

Radio en TV

De gekende radiospots (30” en 5”) draaiden in mei en juni op volle toeren op belangrijke radiostations zoals Studio Brussel, Radio 1 en MNM. Gedurende 2 radiogolven van telkens 2 weken was de 30” spot 131 keer en de 5” spot maar liefst 445 keer te horen.

In december sponsorde de 5” djingel de hele maand het weerbericht op Qmusic en JoeFM.

Een absolute primeur was de sponsoring van het weerbericht op VTM. Maar liefst 42 billboards van 5” waren gedurende de laatste 2 weken van november te zien op deze TV-zender. 

Affichecampagne in het straatbeeld

Van 3 tot 17 november organiseerde Brocom, zoals in 2008, over heel België een gigantische affichecampagne met meer dan 535 borden. Deze affiches (20 m² en 8 m²) trokken de aandacht van de consument in het straatbeeld terwijl de onafhankelijkheid van de makelaar nogmaals onderstreept werd. Ontdek het beeld dat Brocom in samenwerking met DM&S voor deze campagne ontwierp. Alle BROCOM-partners kregen deze affiches ook op kantoorformaat thuisgestuurd om in de eigen regio op deze campagne in te spelen.