Campagne 2007-2008: de rationele campagne

Sinds 2007 gaat Brocom nog een stap verder door een rationele campagne te voeren. Opnieuw met oog op de verdere uitbouw van een makelaarsreflex bij de consument.

Het concept: differentiatie met rationele argumenten

In vergelijking met de emotionele campagne van 2005-2006 worden er deze keer rationele argumenten gebruikt om de consument te overtuigen. Deze evolutie is nodig om de consument geleidelijk aan duidelijk te maken waarin de makelaar zich precies onderscheidt van de andere kanalen en om ook de rol van het Brocom-label te benadrukken.

Een duidelijke differentiatie dus met een expliciete boodschap. Enkele citaten uit de radiospot illustreren dit:

"Gij zijt gene makelaar? Gij kunt dus alleen polissen aanbieden van één maatschappij?"
"En wat als ik nu een accident heb? Gaat gij mij verdedigen bij uw maatschappij? Gij werkt toch voor hen!"
"Bij uw makelaar is het Brocom-label uw garantie voor keuze, service en de verdediging van uw belangen, … in alle onafhankelijkheid. Uw Brocom-makelaar is uw beste verzekering".

De verwijzing naar het Brocom-label maakt de Brocom-makelaar duidelijk herkenbaar bij de consument.

Affichecampagne 2008

Tijdens deze campagne afficheert Brocom op meer dan 450 plaatsen in Vlaanderen reusachtige affiches van 20 m² en 8 m².

Hiermee trekt Brocom de aandacht van de consument in het straatbeeld.

Ook hier het doel: een makelaarsreflex creëren bij de consument door verzekeringen te associëren met een Brocom makelaar. Op de affiches terug te vinden in de slogan: “Voor verzekeringen reken ik op een Brocom makelaar”.

De periode: een eerste golf in november 2008 (4/11-18/11) gevolgd door een tweede golf tijdens de laatste twee weken van december 2008.

Constante boodschap blijft dus: Haak dus mee in op de campagnes en versterk gegarandeerd de impact door u duidelijk zichtbaar te maken als Brocom makelaar in uw eigen lokale markt! Uithangborden zijn nog steeds verkrijgbaar, logo's downloadbaar en ander materiaal te bestellen via de HSP.

De media: radio

De boodschap wordt via radio verspreid omdat dit medium een hoog bereik mogelijk maakt.

In 2007 werd de campagne uitgezonden in 3 golven van 2 weken met een eerste lancering vanaf 11 juni, een tweede vanaf 17 september en een derde vanaf 5 november. Maar liefst 2.600.000 luisteraars werden hiermee bereikt.

Om de impact van deze campagne nog te verhogen, lanceerde Brocom in oktober en november 2007 eveneens een "hoge frequentie" uitzending verdeeld per zender. Voor deze "hoge frequentie" campagne zond Brocom een korte versie van de spot (5") uit waarin de hoofdboodschap herhaald werd: "De onafhankelijkheid van uw Brocom-makelaar, is uw beste verzekering".

Radio: Radio 1, Radio 2, Donna, Studio Brussel, 4FM, Q-music, Contact en Top Radio

In 2008 was er een eerste golf van twee weken in april (uitzendschema) gevolgd door een intensieve campagne van meer dan 300 radiospots van september tot en met december (planning).