Campagne 2005-2006: de emotionele campagne

In december 2005 startte Brocom haar eerste grootschalige promotiecampagne voor een periode van twee jaar en met een totaal budget van € 2.500.000.

Het concept

De doelstelling is het opwekken en intensifiëren van een “makelaarsreflex” bij de consument door de associatie “Verzekeringen=Makelaar” te versterken.
Het kwaliteitslabel van Brocom brengt deze associatie in de praktijk. Het label moet immers voor de professionele makelaars het equivalent worden van het “groene kruis” van de apothekers.

Het thema

Het centrale thema van de campagne wordt perfect samengevat in het leidmotief: “Je makelaar is je beste verzekering”. Het logo en het leidmotief vormen samen het visitekaartje van de makelaar.

De slogan: je makelaar, je zou hem bellen bij het minste onheil

“Je makelaar, je zou hem bellen bij het minste onheil” is een van de slogans van de campagne 2005-2006. Aan de hand van emotionele argumenten wordt de consument eraan herinnerd dat hij bij een makelaar terecht kan voor advies of bij een probleem:

  • Je makelaar, je zou hem bellen voor het minste advies!
  • Je makelaar, je zou hem bellen bij het minste onheil!
  • Je makelaar, je zou hem bellen voor het minste probleem!

De slogans leggen het accent op de vertrouwensrelatie tussen de makelaar en zijn klant:

  • Mijn makelaar, ik bel hem voor elk advies… in verzekeringen!
  • Iets zou slecht kunnen aflopen? Ik bel mijn makelaar!
  • Een probleem, een vraag? Mijn makelaar geeft antwoord!

Het begrip van beschikbaarheid in alle omstandigheden wordt in de campagne vertaald door middel van een telefoon, dat het meest beschikbare communicatiemiddel is.

De media

De campagne werd gedurende twee jaar verspreid via golven van twee weken op de radio en in magazines.

  • Radio: Radio Donna, Q-Music, Radio 1, Studio Brussel en 4FM
  • Magazines: Dag Allemaal, Humo, Knack, Feeling, De Zondag
    • Op regionaal vlak werd de campagne gepersonaliseerd met de gegevens van de Brocom-partners uit een bepaalde regio. Deze advertentie werd eenmalig gepubliceerd in de verschillende regionale edities van de Zondag.
Bestanden in bijlage: